wtorek, 15 października 2019

Łysa Góra

Malowniczy pagórek o tej wdzięcznej nazwie odwiedziłyśmy w zeszłą niedzielę. Powody były dwa - po pierwsze miałam nadzieję, że podobnie jak na sąsiednim Przedgórzu, znajdziemy tam składniki najlepszej (moim zdaniem) nalewki na zimowe dolegliwości; a po drugie - tam mnie jeszcze nie było i chciałam zobaczyć, co jest za tą górką :)

Trochę miałyśmy kłopot ze znalezieniem drogi między domami, mapa sugerowała ścieżkę wzdłuż strumienia, przez czyjeś podwórko. I gdy tak stałyśmy niezdecydowane, przy ogrodzeniu jednego z domów pojawił się miły pan, który potwierdził, że droga na Łysą Górę właśnie tamtędy prowadzi.

widok na Jaśliska



Kamień nad Jaśliskami

Kapliczka na sąsiednim Przedgórzu
Jesień osiągnęła chyba swoje apogeum, kolory drzew i traw zachwycają. Oby taka pogoda utrzymała się jak najdłużej.












Zbiory się udały, będzie więc tradycyjna nalewka beskidzka :)


Na koniec jeszcze panorama Piotrusia



i trzeba wracać do domu, bo słońce już chyli się ku zachodowi.

Pozdrawiam serdecznie :)

3 komentarze:

  1. Ach jak pięknie wyglądają te pagórki poprzecinane polami zagajnikami i ta lekka mgiełka.
    Zawsze zachwycają mnie takie widoki. Fajnie, że udał się wypad i jeszcze ta nalewka...

    OdpowiedzUsuń
  2. Chyba wszędzie są Łyse Góry, no, musza być, bo zlatywałyby się czarownice:-)
    Już myślałam, że tarninę miałaś zbierać, bo u nas ani owocka, ale róża dopisała również; podziwiam podobne widoki spod chatki, trochę nie było mnie na Pogórzu, zaskoczyło kolorami; pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Aleksandro, Maryniu - okolice Jaślisk darzę wielką sympatią i z przyjemnością tam wracam. Malownicze pagórki, piękne lasy, miasteczko z pięknym kościołem i starą zabudową - idealne miejsce na fotograficzne wędrówki.
    Co do nalewki - tarninę też miałam zbierać jednak mizernie w tym roku owocuje, dlatego nalewka będzie bardziej różana. Za to na pociechę udało nam się wracając kupić cieplutki, wiejski chleb w Jaśliskach, akurat wyjmowano go z pieca i pachniało na całe miasteczko :)
    Pozdrawiam Was serdecznie

    OdpowiedzUsuń