niedziela, 18 lipca 2021

Botaniczne poszukiwania

 Przeglądanie botanicznych profili na instagramie może być bardzo inspirujące. Dowiedziałam się w ten sposób np., że w mojej okolicy rosną dość rzadkie mieczyki dachówkowate. Wiedziałam tylko o ich stanowisku w Żydowskim, na terenie Magurskiego Parku Narodowego, ale jak dotąd byłam tam albo za wcześnie albo za późno. Dlatego, mimo niepewnej pogody, pojechałam do Komborni na botaniczne poszukiwania.


Wędrowałyśmy wśród malowniczych pól, co i rusz napotykając na ciekawy okaz


jak rozczochrany czosnek winnicowy,



poczciwą dziką marchew,


przetacznik długolistny licznie odwiedzany przez pszczoły,



wiązówkę błotną,



drżączkę średnią



bukwicę zwyczajną,



wykę brudnożółtą



wierzbownicę kosmatą



czy dzięgiel leśny.

Poszukiwania mieczyka zajęły mi trochę czasu, bo obszar ten jest dość podmokły. Udało mi się znaleźć jednego osobnika, lekko przekwitłego, co nie umniejsza mojej radości ;)


Gdyby nie marudząca Laura i ciemne chmury zwiastujące burzę, pewnie spędziłabym tam kilka godzin.



Laura z bukietem dziurawca

Wracałyśmy żwawo do samochodu, poganiane przez czarne chmury.





Burza na szczęście przeszła bokiem :)

Pozdrawiam serdecznie




2 komentarze:

  1. Mieczyk dachówkowaty jest również moim marzeniem, gratuluję znaleziska; pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miałam ogromne szczęście znaleźć go w miarę blisko drogi, dalej nie odważyłabym się iść, zarośla miejscami były wyższe ode mnie a i teren podmokły.
      Serdeczności

      Usuń