sobota, 6 maja 2017

Eko Jarmark w Daliowej

Jakiś czas temu przeczytałam artykuł o Fundacji Pomosty Karpat, rozpoczynającej działalność w Daliowej. Pierwsze działania zapowiadano w nim na majówkę  i obietnicy dotrzymano. 3.05. odbył się Eko Jarmark "Jedzmy swoje". A że  oprócz jadła plakat zapowiadał też "magię beskidzkich ziół", udałyśmy się z Dagą do Daliowej.

Były i owcze sery i wyroby Koła Gospodyń, i zioła (Daga wdała się z miłą Panią Zielarką w interesującą pogawędkę o maści z żywokostu) i rękodzieło, jak to na jarmarku. Oglądanie, podziwianie  i degustację umilali  Marek Harna  i  Joanna Sarnecka

Na zakończenie miała zagrać Orkiestra św. Mikołaja, czekając na koncert poszłyśmy na spacer. Był to jeden z ładniejszych majówkowych dni, aurą przypominający wiosnę a nie ponury listopad.

Bania daliowskiej cerkwi

Tarniny w rozkwicie, ciekawe, czy w tym roku będą miały dużo owoców

beskidzka fauna czyli kto widzi lisa?

beskidzka fauna 2 - sarenka

znowu lisek wszedł w kadr :)

ten biało-czerwony punkcik w polach to kapliczka na Wierzchgórze

odwiedziłyśmy św Jana

tym razem Jaśłiska za tarninowym morzem
tarninową ścieżką wróciłyśmy do Daliowej

nad przebiegiem jarmarku czuwał bocian :)

koncert Orkiestry św. mikołaja zapowiedział Marek Kubin z zarządu Fundacji

Żywiołowa muzyka nie przepędziła jednak deszczu i gdy zaczęło już solidnie padać z żalem opuściłyśmy koncert.

1. Wedrowaliśmy dzisiaj tą samą drogą :) Ruszyliśmy z Jaślisk Węgierskim Traktem, w Szklarach skręciliśmy w prawo i leśnymi drogami dotarlismy do kapliczki górującej nad Posadą Jaśliską. Mimo kiepskiej pogody widoki nie były złe :)

2. Przepiękne strony i tereny, teraz mimo zimna wszystko tak pięknie kwitnie. Pozdrawoam

3. Kasiu i Kamilu - tą drogą za kapliczką podobno można dojść do Polan Surowicznych. Dawno tam nie byłam :)

Aleksandro - ta okolica to taki "koniec świata", za Daliową są jeszcze Jaśliska a dalej wysiedlone wsie: Lipowiec i Czeremcha i granica słowacka. Piękna zielona przestrzeń.